Houzz Logo Print
meretemoller

HJÆLP - HAR BRUG FOR HJÆLP TIL INDRETNING AF SKOVLØBERHAVE

meretemoller
il y a 6 ans
Dernière modification : il y a 6 ans


Vi har købt en skovløberbolig fra 1870 og sammenføjet stuehus og stald på bedste vis da husene er bevaringsværdige. Nu er tiden kommet til gårdspladsen hvor vi opholder os i skygge efter kl. 16. Vi har virkelig brug for hjælp til ideer til uderum og en god måde at bruge området på. Haven består af to folde og det skal der ikke ændres på. Hvordan kommer vi videre?

Commentaires (5)

  • Maria Degn
    il y a 6 ans

    Hej Merete

    Tak for dit designdilemma. Måske artiklerne nedenfor kan hjælpe jer på vej?

    Jeg ser frem til at høre, hvad andre Houzz-brugere foreslår og til at høre, hvad I beslutter jer for med gårdspladsen.

    De bedste hilsner,

    Maria

  • PRO
    InteriorFlirt
    il y a 6 ans

    Hej Merete,

    Hvis du har brug for proff hjælp kan jeg anbefale, at du kontakter Annette Boysen på http://annetteboysen.dk/. Hun har før hjulpet mig, er super sød og har masser af gode og ud af boksen ideer.http://annetteboysen.dk/

  • Karen Herløv Horte
    il y a 6 ans

    Visualiser

    Det allerførste du skal gøre er at læne dig i en behagelig stol, lukke øjnene og forestille dig hvordan en dejlig sommerdag ser ud i din have. Er der blomster, der dufter dejligt?, skal der være nok af dem til at plukke ind til buketter?, skal der være siddeplads til at kunne spise udenfor?, grill?, hyggehjørne kun til én til at trække sig tilbage med en bog? osv., osv. Skriv så ned hvad du er kommet fra til og hyg evt. lidt rundt på pinterest og lav et board med inspirerende billeder.

    Vær ærlig

    Og nu til det hemmelige designtrick: lav en dagbog over, hvor tit I rent faktisk sidder udenfor? Kan I holde til at sidde direkte i solen, når den bager ned en klar sommerdag eller skal der være skygge. Skal skyggen være hel eller delvis a la solpletter gennem blade. Har du siddet og læst udenfor? igen osv., osv.

    Start småt

    Mange slår et alt for stort projekt op og bliver helt overvældende af det, så start med et lille definerbart stykke jord på en 4-7 kvm som en spiseplads til 4 (hvis det er det du gerne vil have). Skal man kunne sidde der en hel sommeraften er det en god idé at have stole med armlæn og puder at sidde på, men armlænene skal gerne kunne gå ind under bordpladen så man kan sidde ordentligt ind til bordet, når man skal spise.

    Tag det roligt

    Måske vil du også gerne have udekøkken og stor grill, men vent med det. Nøjes i første omgang med at kunne tage maden med ud fra køkkenet. Hvor skal bord og stole så stå? Jeg ved ikke hvad du har i forvejen, men nu antager jeg at du kommer fra en lejlighed og ikke ejer det store i have parafenalia. Lån et bord og stole af nogen. Det behøver ikke være fancy, men flyt lidt rundt og prøv hvert sted af en aften. Så finder du ud af om hvor jævnt et underlag du kunne tænke dig? sidder du i træk der, hvor du ellers havde udset dig en plet? Er der den udsigt du gerne vil have? Hvis det er for blæsende er der noget du kan plante eller bygge til at give læ? og hvor højt skal det være før udsigten forsvinder? Det er en bedst hvis ikke stedet ligger alt for langt væk fra køkkenet, fordi så skal du slæbe ting frem og tilbage.

    Det vigtige her er at sidde i lang nok til at danne sig et realistisk indtryk af, hvordan det rent faktisk er.

    Og til sidst en peptalk

    Det virker måske lidt overdrevet, men ved at tænke sådan nogle ting ind i projekter minimere det ærgelser, dyre fejlkøb og at skulle lave ting om igen.

    Dog er det også vigtigt at sige at hele projektet behøver jo ikke stå færdigt på en gang, bare køre derud ad.

    Det er altid lidt svært at give råd til så åbent et oplæg som du er kommet med, men hvis du vil have flere inputs til overvejelser om et specifikt projekt, spørger du bare.

  • mettemay05
    il y a 5 ans

    Hej Merete

    jeg ville som det første kigge på at skabe et område, hvor man kan nyde vejret og haven sammen. Et område nede i haven eller på terrassen, eventuelt krydre det med en bålplads eller et "lysthus".

    Jeg ville elske i "mit" skovløberhus, at have bålplads, grønt areal, bord/bænke og mulighed for åben himmel over mig ;)

    https://ingarden.dk/produkter/40-bord-baenkesaet/ 

  • Lone Skovgaard
    il y a 5 ans
    historien er fra 2017? Havde jeg sådan et lækkert hus...Vil jeg indrette gården med brosten..Finde et hjørne hvor borde og stole kan stå og ellers fylde gården op med krukker og mælkejunger...og et par enkelte klatre buske..Husk lidt stedsegrønt, så det ikke er så bart om vinteren
France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».