Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Behöver hjälp med barnens rum

Anna Holmquist
il y a 8 ans

I slutet av sommaren flyttar jag till en lägenhet utanför London där mina två tonårsbarn ska dela sovrum med sin elvaåriga lillasyster. Rummet är stort men behöver också rymma minst tre sängar (deras kompisar ska helst också få plats någonstans när de hälsar på) samt förvaring av kläder. Vi vill såklart att det ska vara mysigt också. Alla idéer kring smart förvaring och möblering tas tacksamt emot!

Commentaires (11)

  • Jelena Todorovic
    il y a 8 ans

    Hej Anna!

    Min första tanke är att du behöver ha någon form av rumsavdelare för att varje barn ska få sitt privata utrymme. En bra idé är att använda sig av stora hyllor som även kan fungera som förvaring, exempelvis klassikern Ikea Kallax (tidigare expedit) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50301543/ Här finns plats för böcker, smink, leksaker, ja allt vad man behöver!


    Lycka till!

  • Maria Svensson
    il y a 8 ans

    Jag tycker att du ska inreda med våningssängar. Du kan sätta två stycken med "ryggen" mot varandra mitt i rummet och om du väljer den varianten med bred undersäng har du vips plats för både dina egna barn och eventuella gäster. På motstående vägg kan du placera garderober. Den här typen av våningssäng från t ex Mavis är fin tycker jag. Är det någon som vet om det finns billigare varianter?

    http://www.mavis.se/sv/produkter/vaningssangar-familjesangar/hammerdal-familjesang/

  • Anna G
    il y a 8 ans

    En idé kan vara att inreda med klädstänger, då blir det en kombination av rumsavdelare och bra förvaring av alla deras fina kläder! Kanske kan den här bilden från The Way We Play inspirera lite?

    Granne med himlen · Plus d'infos


  • Anna Holmquist
    Auteur d'origine
    il y a 8 ans

    Smart att inreda med klädstänger. Då slipper vi köpa dyra garderober också! :-)

  • Jenny Ahlberg
    il y a 8 ans

    Appropå våningssängar har även Stalands en med större underslaf, Selma heter den.

  • PRO
    MAZE INTERIOR
    il y a 8 ans

    Hall - Maze interior · Plus d'infos


    Hej Anna!


    Vår designer Louise Hederström har designat en serie med väggmonterade krokar i olika format. Denna fungerar t.ex. utmärkt för de kläder och prylar som annars så lätt hamnar på golvet. Allt från barnens smycken till jackor kan samsas på dessa hängare!


    Lycka till i London!


    Amanda på Maze interior

  • Carola Bernet
    il y a 8 ans
    Dernière modification :il y a 8 ans

    en klädställning som passar bra som avdelare är Stolmen från Ikea googla bilder. Om man använder en våningssäng eller loftsäng så kan man ställa den rakt ut från väggen och sätta en vägg på så delar den upp rummet.

  • Anna Holmquist
    Auteur d'origine
    il y a 8 ans

    Tack för tipsen! Jag gillar också loftsängar.

  • PRO
    Studio In
    il y a 8 ans

    Spännande utmaning. Tycker idéerna ovan om rumsavdelare är toppen. Stolmen är verkligen en favorit hos oss, en flexibel lösning som kan skräddarsys efter barnens behov. Stora rum (om det dessutom är högt i tak) kan effektfullt delas av med takskenor och textilier vilket gör att barnen kan öppna upp om de vill umgås, eller dra för om de vill ha egen tid (tonåringarna speciellt kanske eftersöker detta). Det kan verkligen skapa "rum i rummet" om ni planerar upp ytan effektivt. Nedan har vi ett exempel där vi jobbade med textil som rumsavdelare. Lycka till.

  • Anna Holmquist
    Auteur d'origine
    il y a 8 ans

    Fint!!! Tusen tack för den inspirerande bilden. Fick en massa inspiration av den.

France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».