Houzz Logo Print
mcpeeple

How to fill gaps in floorboards?

mcpeeple
il y a 6 ans
We're about to sand our floorboards in our Victorian terrace, but how to fill the gaps? The boards are in good nick, but some have small gaps between them - 3mm-7mm. Ive read about GapMaster, StopGap, Draught-Ex - does anyone have any experience of these? Thanks.

Commentaires (5)

  • PRO
    Traditional Sash Windows
    il y a 6 ans

    Don't do it. Would be my recommendation.

  • PRO
    OnePlan
    il y a 6 ans
    Add a nice cosy rug ! Otherwise don't mess with it - as wood moves with the seasons and houses need airflow to prevent damp etc !
  • PRO
    Anna Auzins Interiors Ltd.
    il y a 6 ans

    I use a professional company who fill the largest gaps to cut down on the dust, etc, coming through, but leaving enough movement to prevent damp. They then sand it all perfectly and it looks like new!

  • cecilair21
    il y a 6 ans
    An old tricks is to fill with paper machete and tamp down. Cecil
  • cecilair21
    il y a 6 ans
    Should be mache.
France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».