Houzz Logo Print
trine_pro

Hvordan får du mest ud af din opbevaringplads?

At få plads til alt sit tøj, sko og andre sager kan være en stor udfordring. Især hvis du bor på få kvadratmeter og derfor har småt med opbevaring

Vi kunne derfor godt tænke os at høre, hvordan du maksimerer pladsen i dit skab og får mest muligt ud af det plads du nu engang har. Har du nogle smarte tips til opbevaring eller alternativer til at få plads til mere, uden at skulle smide for meget ud? Har du årlige eller halvårlige udsmidningsritualer for at gøre plads til mere eller foretrækker du at skabe plads at hænge tingene på kroge, bruge pladsen under sengen eller i kurve og opbevaringskasser?

Fortæl os, hvordan du opbevarer smartest, og del gerne billederne af dine bedste løsninger!

Oakhill Court · Plus d'infos

Commentaires (28)

  • Annamusen
    il y a 8 ans

    Masser af pæne, stablede kasser, som står fremme!

  • Julle Petersen
    il y a 8 ans

    jeg har et stort fladskærm tv - bagved gemmer jeg alle mine bøger i stakke. det lyder måske rodet, men ser faktisk rigtig hyggeligt ud!

  • Julle Petersen
    il y a 8 ans

    Ville ønske jeg havde muligheden for det Lisbeth - har du loft hvor du opbevarer det eller lager?

  • Birgitte Petersen
    il y a 8 ans

    Vi har et loftsrum, som desværre ikke er udnyttet til fulde. Ligesom hos Lisbeth bruger vi det til at sætte kasser op med mærkater, således at skitøj og tøj, der ikke passer til sæsonen kan ligge deroppe og fylde.

  • PRO
    Hansen Living ApS
    il y a 8 ans

    Mit tøjskab... ak... der er aldrig plads nok, selvom jeg har en regel om, at jeg ikke må have mere tøj, end der er plads til i skabet ;o)

    Men for at få plads til så meget som muligt har jeg trådskuffer nederst, og øverst, uanset om der er over skufferne eller over bøjlestangen, har jeg hylder med trådkurve, så jeg kan tage en hel trådkurv ud af gangen og kigge på indholdet. For min erfaring er, at hvis jeg fylder hylder op, så kan jeg aldrig nå det der ligger inderst på hylderne...

  • Lisbeth Glud
    il y a 8 ans

    Nej Julie Petersen, jeg er ikke så heldig at have ekstra rum til opbevaring; jeg sætter det i bunden af skabet i den side hvor der hænger tøj jeg ikke bruger så ofte. :-D

  • goboxme
    il y a 8 ans

    Hvis man ligesom Lisbeth ikke er så heldig at have ekstra rum til opbevaring, findes der andre gode løsninger til at udnytte pladsen. Især soveværelset kan nemlig være en udfordring, hvis ikke man har kvadratmeterne til dejligt store klædeskabe. Se blandt andet dette blogindlæg, der giver 7 tricks til at få mere plads i soveværelset: https://gobox.me/da/blog/7-tricks-snyd-dig-til-mere-plads-i-det-lille-sovevaerelse/

  • Trine Nyborg
    il y a 8 ans

    Tak for godt input Gobox!

  • Lisbeth Glud
    il y a 8 ans

    Idéen fra Gobox er god hvis man virkelig har så meget at man ikke kan finde plads; det kræver trods alt lidt plads i budgettet og at man kan leve med at skulle sende bud efter sine ting, og altså ikke kan få fat i dem her og nu, hvor man lige står og skal bruge dem. Så meget har jeg heldigvis ikke; overskud skiller jeg mig af med i f.eks. genbrugsbutikker.

  • goboxme
    il y a 8 ans

    Hej Lisbeth. Du har helt ret i, at det selvfølgelig afhænger af behovet og om man kan leve med at få tilbageleveret sine ting inden for 12 timer. Men godt at høre, at du hjælper genbrugsbutikkerne - man skal selvfølgelig bare aflevere de ting, man ikke længere bruger, men vi ved også, hvor svært det nogle gange kan være at skille sig af med ting, som af den ene eller anden grund betyder meget for en :) /Marlene, gobox

  • ptrisja
    il y a 8 ans

    Mit bedste tip er nok at gør-det-selv. Ved at lave vores egne møbler får
    vi udnyttet pladsen ned til mindste mm. Vores absolut bedste
    opbevaringsløsning herhjemme er vores fattigmands-walk-in-closet, som
    egentlig bare er en trævæg vi har sat op, som deler vores soveværelse op
    i to rum. I walk-in rummet har vi kommoder, en tøjstang af vandrør ovenover, og
    hylder på hele trævæggen til oceaner af tøj (samt en lille sminkeplads). På soveværelsesdelen har vi tapetseret
    trævæggen med et skovmotiv for at give ro.

    Udover at der er kommet orden på tøjet, og at man kan gøre sig klar uden at forstyrre sin partner, så er det absolut bedste at der er kommet ro i soveværelset, så man kan få en bedre søvn :)

  • ptrisja
    il y a 8 ans

    - Min seneste DIY er en skohylde i gangen, alá den på billedet, og den
    har været et mirakel til at få styr på alle de sko vi har. Virkelig simpel og genial løsning, som varmt kan anbefales!

  • Katrine H
    il y a 8 ans

    Fantastisk inspirerende løsninger du har lagt op ptrisja! Er meget betaget af særligt din walk in løsning. Har det gjort rummet meget mørkere? Går ud fra at walk-in er hen mod vinduet, så man ike ser det når man kommer ind i rummet. Det er lidt svært at se fra tegningen.

  • PRO
    The Sweet Spot
    il y a 8 ans
    Jeg er stor fan af "skabe uden låger" - denne løsning fungerer godt både i nicher i et gæsteværelse og på en lang væg i et soveværelse. Op af væggen stilles en dyb lagerreol eller skabsmoduler uden låger. I siderne er der plads til støvsuger, strygebræt og andre uhandy ting. Småt tøj gemmes genialt i stativet med bakker eller trådkurve. Ca 20 cm foran reol/skab skal der være et gardin/forhæng i fuld højde, fra loft til gulv. Del det på midten, og brug en god kvalitet stænger og glidere. På den måde får du hyggelig og lækker hotelstemning med skræddersyet opbevaring bagved.
  • ptrisja
    il y a 8 ans

    @Katrine H

    Tusind tak! Vinduet er faktisk i soveværelsesdelen (det er det indhak du ser helt til højre), så der har det ikke haft nogen effekt. I walk-in rummet er der selvfølgelig lidt mørkere, da der ikke er så meget dagslys, men til det har vi en loftlampe, og det fungerer altså helt fint. Det var faktisk et bevidst valg at det er placeret sådan, da 1) jeg godt kan lide at stå op i dagslys, 2) jeg føler mig lidt utilpas ved at klæde om foran et vindue - også selvom der er gardiner for. Nu føler jeg mig dejligt afskærmet :).

    Og jo, man kan se walk-in delen fra gangen (døren er det du ser i forgrunden til venstre) så det tvinger en til at rydde lidt mere op :). Til gengæld kan man så sove lidt i fred selvom der er aktivitet i gang/walk-in da væggen skærmer. Hvis man ville kunne man f.eks. sætte et gardin op foran walk-in-delen, for at gemme det lidt væk.

  • Katrine H
    il y a 8 ans

    Tak for dit uddybende svar! Det er helt sikkert en mulighed for mig. Vi er ved at kigge på hus, og har fundet et ældre et af slagsen. Det rum vi gerne vil lave soveværelse i har godt nok allerede en række skabe, men jeg har altid drømt om et walk in, som giver bedre overblik over, hvad man har! Mange tak for tippet! Sidste spørgsmål, hvordan har du tegnet den tegning af soveværelset? Er der et program, jeg bør kende til ? :-)

  • ptrisja
    il y a 8 ans

    @Katrine H

    Det er altså også det bedste med sådan et walk-in! Jeg vil helt sikkert anbefale dig at tjekke denne her IKEA-video ud: https://www.youtube.com/watch?v=xQInatmwcZ4, som viser en anden (og lettere) måde at lave walk-in på vha. skabe. Det efterlader også lidt luft i toppen hvor man kan få dagslys ind, hvis man ønsker.

    Jeg bruger et program der hedder SketchUp. Det kan godt være lidt af en mundfuld når man først går i gang med det, men hvis man er lidt computer-ferm, så lærer man det hurtigt. Jeg bruger det mest når jeg skal i gang med lidt 'større renoveringer'. Bare for at få en fornemmelse for slutresultatet inden jeg bare kaster mig hovedkulds ud i det.

  • PRO
    Mi´Art Denmark
    il y a 6 ans

    Uha ja, sko og tøj kan godt blive lidt for vildt i et soveværelse. Har selv tænkt på noget walk-in-closet når jeg flytter engang. Noget lign. den flotte skitse højere oppe. Noget med en kunstig væg, og nogle ekstra hylder. Kommoderne var en ny ide´ for mig, men de er gode at have der også. Taske fylder også i mit liv, og tørklæder. Det ser altid pænt ud på et foto, når nogen fylder op med tasker i et skab. Men samtidig ser det ud som om, man kun har en tre-fire tasker. Sådan er det jo ikke. Mine tørklæder ligger pt. i en skuffe, som kan trækkes ud og ind af et klædeskab. Det er ikke optimalt, jeg forsøger at lægge dem pænt sammen fra gang til gang. Men bunken vælter, meget let, da siderne på skuffen ikke er høje. Har haft dem i kurve, men så forsvandt overblikket. Og jeg gik kun med de samme tre, og vaskede dem ind imellem, og resten holdt pause. Taskerne har jeg pt. puttet ned i den største taske jeg har. Det er heller ikke så smart. Hvad kan jeg gøre?

  • Lisbeth Glud
    il y a 6 ans

    Lyder som om du er på rette spor Mi'Art Denmark - til mine tørklæder har jeg købt en slags bøjle der vist egentlig er beregnet til slips, men denne har runde huller og her trækker jeg tørklæderne igennem. Ser pænt ud og fylder ikke meget. Til tasker kunne man evt. bruge en stumtjener, hvis man har plads til sådan en.

  • Lisbeth Glud
    il y a 6 ans

    p.s. omtalte bøjle er også udmærket til bælter.

  • PRO
    Mi´Art Denmark
    il y a 6 ans
    Dernière modification :il y a 6 ans

    Tak for rådet, men hvor gør du så af de to nævnte ting? Jeg vil ikke have dem fremme så de bliver støvet. Jeg har heller ikke plads til en stumtjener, havde jeg det fik den lov til at komme frem når mor holder ferie hos mig. Men så heldige er vi ikke. Ny ide´ ??

  • Lisbeth Glud
    il y a 6 ans

    Bøjlen hænger på bøjlestang i klædeskabet. Desværre ikke flere taskeidéer, jeg gør som du: mindre tasker i stor shopper og nogle på hylde i overskab til klædeskabet. Ikke særlig genialt.

  • PRO
    Mi´Art Denmark
    il y a 6 ans

    Jeg ved ikke om det er genialt, men det er i hvert fald min eneste mulighed lige pt. Man skulle jo kende begrænsningens kunst, ikke? Men når nogen så synes at, det er en super fin ide´ at give en taske eller et dyrt tørklæde, står man med skægget i postkassen. Og har svært ved at sige nej tak. Mine havner så i roller boks under sengen, og det var de for dyre til. Men hvad gør man så lige i stedet for? Lige nu har jeg ikke et specielt stort soveværelse, min gang er fyldt med møbler men ikke nogen der rummer noget bare pynt. I stuen har jeg tre store skabe, det ene rummer en masse rod ( mapper, breve, en pc skærm osv. ) det er noget fis. Det er da godt at dørene kan lukkes, endnu. Et andet skab er der vitrine i midten, så der skal være orden. Men de to andre døre på det skab tænker jeg at tage af. Så skal nævnte skab flytte med i det nye soveværelse, og være til trøjer og alt hvad lægges sammen kan og komme på fine hylder. Midtersektionen med vitrine skal rumme æsker med låg på, i forskellige størrelser, til alle mine småting og måske også til tørklæder. En fin kurv med tørklæder i, i vitrine delen ville måske være pænt. Det tredje store skab stod i mine forældres spisestue, og mor var glad for det. Men mit porcelæn kan ikke være der. Nej, jeg skal virkelig tænke mig godt om næste gang jeg flytter. Måske skal det hele ikke med.


  • Vibeke Jørgensen
    il y a 6 ans

    Vores klædeskabe, der fylder den ene væg
    i soveværelset, er delvist bygget op af Ikeas metal-trådreoler (den forrige version) men funktionen er vist stadig den
    samme. Flere trådreoler ovenpå hinanden i forhold til pladsen, Manden og jeg
    har hvert sit tårn til alskens bluser og bukser der må foldes. Ved siden af har
    vi nogle gamle skabe der fulgte med huset, men vi har fjernet lågerne. Der er
    en enkelt hylde højt oppe, der kan lige stå et ringbind til A-4 dokumenter.
    Lige under er der bøjlestang. I den side hvor der hænger langt tøj, står der
    "æsker" dem fra Ikea der foldes ud og har en klar front så man kan se
    hvad der er i. I den side hvor der hænger kort tøj (skjorter o.lign. står der
    også en trådreol i lav udgave med 4 kurve. I mandens skab er der plads til
    store håndklæder og duge. I min side side er der plads til lager af
    toiletartikler, forbindssager, rejseflasker til sæbe & shampoo og medicin.
    Foran det hele har vi ofret skydedøre, men et gardin ville også gøre sig godt.

    Vores seng er bygget ovenpå nogle skuffemøbler (købt engang i Obs i City2) der
    indeholder flere store håndklæder, sengetøj, duge, sportsudstyr, tøj fra
    Grønlandsrejsen der krævede noget ekstra i uld i flere lag. Prøvede at lægge billeder op, men de gik ind i teksten og fyldte voldsomt meget...

  • PRO
    Mi´Art Denmark
    il y a 6 ans

    Tak for informationerne. Jeg kan bare ikke realisere dem her. Min lejlighed er meget lille og meget dårligt indrettet. Et par store skabe har jeg, og bor alene. Så der skal ikke være plads til hverken mand eller børn.

  • Utilisateur Houzz - 968975
    il y a 6 ans

    hej ptrisja - det program du skriver om - sketchup - ved du om det også findes på dansk???

  • ptrisja
    il y a 6 ans

    Så vidt jeg ved kan det ikke fås på dansk, men alternativt fås det på svensk/tysk/engelsk, hvis du scroller ned her: https://www.sketchup.com/download/all

    Når det er sagt er der næsten ingen tekst i programmet:

    ... og ellers findes der helt sikkert danske guides på nettet (eller på biblioteket). Ved i hvert fald der findes danske videoer på YouTube der kan hjælpe dig på vej.

France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».