Houzz Logo Print
marcus_hartwall

Hur skapar jag en industriell känsla med små medel?

Marcus Hartwall
il y a 7 ans

Jag skulle gärna vilja skapa en mer rustik och industriell känsla i mitt kök, men vill inte göra en stor renovering. Vilka faktorer och produkter skulle ni säga är viktigast för att få fram den industriella känslan? I nuläget har köket en skandinavisk, avskalad stil.

Industrial Comedor · Plus d'infos

Commentaires (8)

  • Sophie I
    il y a 7 ans

    Det finns faktiskt en jättebra artikel om just vilka de viktigaste komponenterna är https://www.houzz.se/magasin/de-viktigaste-komponenterna-i-den-industriella-trenden-stsetivw-vs~48351401 ! Ett annat tips är att använda dig av grå detaljer, som på bilden nedan. Lycka till :)


    Detaljer · Plus d'infos

  • Fanny B
    il y a 7 ans

    Om du har möjlighet att byta ut något lite "större" skulle jag rekommendera att du köper en industriell kökskran som denna på bilden, riktigt snyggt!


    Clocktower Loft · Plus d'infos

  • PRO
    User
    il y a 7 ans
    Jag skulle säga att det handlar mycket om färgval & materialval!

    För mig är svart, vitt, brunt & grått användbara för detta syfte. Gällande material skulle jag säga betong, plåt, mässing, rostfritt och zink.

    Men framför allt skulle jag säga att det handlar om att plocka fram köksredskapen. Gör det till ett brukskök!

    Lycka till!
  • PRO
    Slottstallet Möbler & Interiör
    il y a 7 ans

    Tolix stolar och några metallbackar kan göra mycket!

  • PRO
    Stenbolaget
    il y a 7 ans

    Du kan förslagsvis gjuta något i betong som tillför en industriell känsla. Kanske en ljusstake till fönsterbrädan? Eller en pall/sittbänk om du vill ge dig på något större? Vi håller med om att det är just materialen och materialmixen som är viktiga inslag i den industriella stilen.

  • designbycement
    il y a 7 ans
    Det gör du med betong såklart. Vår betong Vitruvius putsas på så det är ganska enkelt att förändra mycket. gäller även bänkskivan.

    ger utseendet och känslan av gjuten betong
  • designbycement
    il y a 7 ans
    kolla på www.designbycement.com
France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».