Houzz Logo Print
pontus_str_mberg

Vitt, grått och svart.

Pontus Strömberg
il y a 5 ans
Hej. Behöver ha förslag på vilka färger jag ska använda här för att knyta ihop allt? Som ni ser, så är soffan och väggar gråa. En vägg är svart. Här har jag en tv-bänk som är vit och lite gröna växter. Men soffan behöver lite kuddar och plädar, men vilken färg? Även nya gardiner och matta (160x230 cm) ska inhandlas. Här blir det nog svart igen, eller har ni bättre förslag? Tack på förhand!

Commentaires (15)

  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Tror ni att ett mer avlångt, eller fyrkantigt soffbord hade passat bättre till denna soffa? Jag kommer ju även att köpa en ny matta i måtten 160x230.
  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Hej Cazandra.

    Tack för feedback. Jag har efter att bilderna togs, höjt gardinstången med 21 cm, så nästan i tak. En av anledningarna till att jag måste köpa nya gardiner, alla är för korta :) Men du har rätt, det blir snyggare. Med ljusa gardiner, menar du då vita, eller bara "ljusare" gardiner. Funderar nämligen lite på ljusgrå, men vet inte om det blir för mycket grått då?
  • Tiina Virtanen
    il y a 5 ans
    Hej! Härligt med mörka väggar, en jättesnygg bas! Jag tänker en ljusare matta (gärna så stor som möjligt) och vad sägs om ett soffbord med rökfärgat glas? Skulle vara jättesnyggt!
    Vad gäller de mjuka accessoarerna så tycker jag för ovanlighetens skull att du gott kan hålla dig till den existerande färgskalan, men jobba med texturer istället, finns härliga kuddar i tex lång fårpäls o en massa andra sorter; blanka, matta, skinn, mocca osv. Lägg gärna upp bilder när du gjort en uppdatering!
  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Hej Tiina.

    Tack för feedback. Jag funderar på en matta i en grå nyans, eller en vit, eller något helt annat :) Jag har så svårt att kunna se på förhand hur helhetsbilden kan komma att se ut. När det kommer till soffbord, så funderar jag på ett avlångt bord med svart underrede i järn, och en skiva i marmor eller betong. Angående soffkuddar och gardiner, så är jag lite inne på något i en grön nyans, ljust eller mörkt. Får leta runt lite och prova mig fram. Bilder kommer om jag blir klar någon gång. :)
  • PRO
    Homestyleväst
    il y a 5 ans

    Hej! Du har ett fint rum med riktigt bra grund. Jag har ett förslag som kan bli mer hållbart i längden, färgmässigt. vet inte alls om det är något sådant du är ute efter. Skickar med bilder på förslagen.





  • PRO
    Homestyleväst
    il y a 5 ans

    Mattan är ljusare än på bild, det vet jag då jag använt den vid stylingar. Tänker även som övriga, ljusa gardiner, men inte vita. hälsn Mirella

  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Hej Mirella.

    Tack för feedback. Rent spontant när jag ser på bilderna, så känner jag nog tyvärr att det inte är det jag letar efter. Men jag ska fundera lite mer på det.
  • PRO
    By Cazandra
    il y a 5 ans
    Ljusgrå tror jag blir snyggt!
    Men har du vit vägg bakom så skulle jag själv valt vita gardiner, gärna i linnetyg så dem blir lite grövre och inte alltför tunna.
    Lycka till! :)
  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans

    Uppdatering.

    Jag har kommit en bit på vägen. En ny matta och lite kuddar. Sen ska jag ha ett nytt soffbord och lite tavellister/hyllor på väggen bakom soffan mm.

  • PRO
    By Cazandra
    il y a 5 ans
    Wow! Supersnyggt!
    Gillar verkligen mattan och storleken på den passade bra till soffan och rummet! ☺️
  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Hej Cazandra.

    Tack. Jag är ju ingen inredare, men jag tycker mattan funkar riktigt bra här. Det kändes bra direkt jag såg den på nätet. Sen tycker jag även att mina val av kudd-fodral funkar bra ihop med allt annat. Möjligtvis att det kunde ha varit lite olika storlekar på kuddarna, men det är ju enkelt att ändra på sen.
  • PRO
    Home Stories
    il y a 5 ans

    Hej Pontus,

    Det blåa ger lite värme åt rummet samtidigt som det passar bra ihop med övrig färgskala. Om du inte handlar nya gardiner än så tycker jag precis som någon skrev tidigare att vita/benvita gardiner skulle vara en fin kombination med allt i övrigt. Fint resultat!


  • Pontus Strömberg
    Auteur d'origine
    il y a 5 ans
    Hej.

    Tack. Jag har nu satt upp grå tunna gardiner, då jag inte riktigt tyckte att det fungerade med vitt. Jag vet inte riktigt vad det berodde på, men det kändes inte rätt. Men vi får se, kanske jag provar igen...
  • PRO
    Home Stories
    il y a 5 ans

    Så kan det vara ibland. Det kan också vara så att när det är lite mörkare ute passar mörkare gardiner bättre också, trots att man tänker att det ska vara tvärtom. När det blir ljust igen kanske de ljusa gardinerna passar bättre.

France
Personnaliser mon expérience à l'aide de cookies

Houzz utilise des cookies et d'autres technologies de suivi similaires pour personnaliser mon expérience utilisateur, me proposer du contenu pertinent et améliorer ses produits et services. En cliquant sur « Accepter », j'accepte l'utilisation des cookies telle qu'elle est décrite plus en détail dans la Politique d'Utilisation des Cookies de Houzz. Je peux rejeter les cookies non essentiels en cliquant sur « Tout rejeter » ou « Gérer mes préférences ».